دوربین ۱۶ مگاپیکسلی بر روی گوشی‌های Galaxy S۵

S5-1[2c3691c8ef638ace5be9febe3506048f]

 

چندی پیش پنجمین نسل گالکسی سامسونگ در کنگره جهانی موبایل بارسلونا معرفی شد. با توجه به این که مشخصات عکاسی و فیلمبرداری در موبایل‌های امروزی آن قدر جدی شده که می‌تواند با دوربین‌های عکاسی رقابت کند و در عکاسی سهم خاصی برای خود داشته باشد، با تاکید بیشتر بر قابلیت‌های عکاسی به معرفی این گوشی می‌پردازیم.

از لحاظ طراحی این مدل جدید بسیار شبیه به مدل قدیمی S4 است، با همان گوشه‌های گرد و نوار فلزی دور بدنه. هر چند صفحه پشتی براق S4 که جنس ارزانی به چشم می‌آمد با یک صفحه با بافت خاصی جایگزین شده که با کیفیت‌تر به نظر می‌رسد. برخلاف تشابهات بصری با S4، بدنه این گوشی بهبودهای قابل توجهی پیدا کرده است: اکنون S5 ضد آب و ضد گرد و خاک است که به معنی امکان استفاده از گوشی زیر آب و در میان توفان شن است.

S5_2

همانند بدنه بسیاری از اجزای گوشی ارتقا یافته است. قلب پردازنده این وسیله با آخرین نسل پردازنده کوالکام چهار هسته‌ای ۲٫۵ GH اسنپدراگون S805 تجهیز شده و دارای حافظه رم ۲ GB است. صفحه نمایش Super AMOLED اندکی بزرگ‌تر شده و به ۵. ۱ اینچ رسیده، اما رزولوشن آن هنوز ۱۰۸۰p است. سیستم عامل گوشی نیز اندروید کیت کت ۴.۴.۲ است و گوشی با حافظه داخلی ۱۶ و ۳۲ گیگابایت همراه با امکان استفاده از کارت حافظه عرضه می‌شود. S5 همچنین از آخرین استانداردهای Wi-Fi و LTE برای برخورداری از حداکثر سرعت دانلود بهره می‌برد.

در مورد دوربین ابداع جدیدی به چشم نمی‌خورد. دوربین این گوشی همچنان بدون لرزش گیر اپتیکال است، اما رزولوشن از ۱۳MP به ۱۶MP ارتقا یافته و دارای امکان فیلم‌برداری ۴K است. همچنین سامسونگ ادعا دارد که سرعت فوکوس خودکار افزایش یافته است. از دیگر مشخصات جدید دوربین این گوشی می‌توان به پردازش زمان واقعی HDR، رابط کاربری جدید و فوکوس انتخابی نام برد که امکان محو کردن پس زمینه با گرفتن دو عکس با تنظیم فوکوس متفاوت و ادغام آن‌ها را فراهم می‌کند.

S5_3

مطابق معمول گوشی‌ها‌ی هوشمند سامسونگ با مشخصات متعددی ارایه می‌شوند. مشخصه S Health در این گوشی بهبود یافته و دارای یک ردگیر شخصی تمرینات ورزشی، قدم شمار،ثبت رژیم غذایی و ورزش است و نیز دارای یک نمایشگر ضربان قلب داخلی می‌باشد. همچنین یک اسکنر اثر انگشت نیز در این گوشی برای استفاده امنیتی و پرداخت موبایلی در نظر گرفته شده است. قرار است این گوشی در ماه آوریل به بازار عرضه شود.
مشخصات کلیدی:
–    پردازنده چهار هسته‌ای  ۲.۵ GH اسنپدراگون S۸۰۵
–    حافظه رم ۲GB
–    حافظه داخلی ۱۶/۳۲ GB، شکاف کارت حافظه میکرو SD تا ظرفیت ۶۴GB
–    اندروید کیت کت ۴.۴.۲
–    صفحه نمایش Super AMOLED اندازه ۵. ۱ اینچ (۱۹۲۰×۱۰۸۰)
–    دوربین پشتی ۱۶MP
–    ثبت ویدئو ۴K
–    دوربین جلویی ۲MP
–    مقاومت در برابر گرد و غبار و آب (IP67)
–    NFC
–    اسکن اثر انگشت
–    ابعاد ۱۴۲٫۰ x 72.5 x 8.1mm, 145g
–    باتری ۲۸۰۰mAh

ارسال دیدگاه

ترجمه توسط تمپــــ‌ها