معرفی دوربین جدید Canon EOS ۷D Mark II

Untitled[2c3691c8ef638ace5be9febe3506048f]

اختصاصی «سایت عکاسی» – با شروع نمایشگاه بین‌المللی فتوکینا به عنوان مهم‌ترین اتفاق تجهیزات عکاسی در دنیا، محصولات جدید شرکت‌های سازنده تجهیزات عکاسی رونمایی و معرفی می‌شود.

پنج سال از تولید دوربین Canon EOS 7D می‌گذرد و دوربینی که روزی در مرز تکنولوژی قرار داشت، اکنون متعلق به دوران دیرین شده است. نه تنها از لحاظ این که تکنولوژی این دوربین قدیمی شده است، بلکه از این منظر که دوران یک دوربین رده حرفه‌ای در قطع APS-C مدل‌های DSLR به سر رسیده است.

930626_6

کانن این گونه فکر نمی‌کند، و همانطور که در مورد ۷D عمل کرد، اکنون یکی از حرفه‌ای‌ترین سیستم‌های فوکوس خودکار را روی یکی از خوش‌ساخت‌ترین بدنه‌هایش نصب کرده است.
در حالی که نیکون به نظر می‌رسد که در حال هدایت کاربران حرفه‌ای خود به سمت فول فریم است، کانن هنوز در رده غیر فول فریم حرفه‌ای انتخاب‌های جدیدی را مطرح می‌کند. دوربین EOS 7D Mark II که انتظار عرضه‌اش بسیار طولانی شد، نسبت به مدل پیشین بهبود‌های چشمگیری در فوکوس خودکار و فیلمبرداری کرده است.

930626_8

EOS 7D Mark II یک ماژول فوکوس خودکار ۶۵ نقطه‌‌ای متقاطع برای عکاسی در نظر گرفته است. این سیستم به همراه اطلاعاتی که از یک سنسور نورسنجی RGB با ۱۵۰ هزار پیکسل دریافت می‌کند، آخرین نسخه سیستم فوکوس “تشخیص و ردگیری هوشمند ” (iTR) را که قبلا نوعی از آن در  EOS-1D X استفاده شده بود تشکیل می‌دهد.
با استفاده از سیستم iTR و انتخاب یک نقطه فوکوس، می‌توانید با فشردن دکمه شاتر تا نیمه فوکوس را شروع کنید و سپس دوربین با حرکت سوژه در کادر ، فوکوس را روی نقطه مورد نظر حفظ کرده وسوژه را ردگیری می‌کند. با این سیستم، دوربین سعی می‌کند طوری نقاط فوکوس را تعیین کند که فوکوس روی نقطه‌ای که ابتدا انتخاب شده بود حفظ شود.

سرعت عکاسی پیاپی دوربین به ۱۰ عکس بر ثانیه افزایش یافته که چنین سرعتی تا بحال فقط دراختیار دوربین‌های حرفه‌ای ورزشی بود. علاوه بر این عمر شاتر تا ۲۰۰ هزار شات تضمین شده است.

930626_7

سنسور تصویر اصلی نوعی از طرح  فوکوس خودکار دو پیکسلی است که ابتدا در Canon EOS 70D دیده شده بود و رزولوشن آن ۲۰ MP است. با این سیستم دوربین می‌تواند با استفاده از سنسور تصویر، موقعیت و نیز عمق سوژه را زمانی که آینه دوربین بالاست، تشخیص دهد.  بنابر این سیستم فوکوس خودکار و ردگیری سوژه در مد نمایش زنده و هنگام فیلمبرداری دقت بالاتری پیدا می‌کند.

از لحاظ فیلمبرداری، قابلیت‌های فیلمبرداری ۷DII اندکی بهبود یافته – به ۱۰۸۰p/60 رسیده و امکان انتخاب فرمت MOV یا MP4 و یک انتخاب فشردگی جدید بنام IPB-Lite اضافه شده است.
مشخصات کلیدی:
–    سنسور ۲۰MP Dual-Pixel AF CMOS
–    عکاسی پیاپی به همراه فوکوس خودکار با سرعت ۱۰ عکس در ثانیه
–    سنسور فوکوس خودکار ۶۵ نقطه تماما متقاطع
–    سنسور نورسنجی ۱۵۰۰۰۰ نقطه‌ای RGB
–    دو پردازنده Digic 6
–    عایق‌کاری بهبود یافته
–    شکاف کارت حافظه CF  (UDMA) و کارت SD (UHS-I)
–    USB 3.0
–    GPS داخلی
–    باتری با ظرفیت بیشتر LP-E6N
–    سرعت شاتر تا ۱/۸۰۰۰  ثانیه
–    تضمین شاتر تا ۲۰۰۰۰۰ سیکل

RearControls-Right

تفاوت‌های مهم
بعد از نصف دهه این دوربین چه تغییر مهمی نسبت به ۷D کرده است؟ EOS 7D یکی از اولین دوربین‌های DSLR بود که ویدئوی ۱۰۸۰p را عرضه کرد، مشخصه‌ای که امروز یک باید محسوب می‌شود. سنسور Mark II’s Dual Pixel AF قادر به ارایه فوکوس خیره‌کننده‌ای در حین فیلمبرداری است، چون این سنسور می‌تواند موقعیت و فاصله سوژه را در هر فریم تصویر تشخیص دهد. در اصل، همین مشخصه کافی است که به ۷D II فوکوس خودکاری قابل اعتماد در حین فیلمبرداری بدهد که خود می‌تواند یک نقطه قوت مهم برای علاقمندان به فیلمبرداری باشد.

از لحاظ عکاسی، کانن از زمان عرضه ۷D پیشرفت‌های اندکی در زمینه فن‌آوری سنسورهای تصویر داشته است، و انواع مختلف سنسور‌هایش اکنون در خط تولیدات این شرکت در حال ا ستفاده هست. مهم‌ترین تغییر این دوربین افزایش سرعت عکاسی پیاپی در حد دوربین‌های حرفه‌ای ورزشی است که برای علاقمندان عکاسی اکشن می‌توان خبر خوبی باشد.

ضمنا بهبود کیفیت شاتر و سرعت عکاسی و تضمین کارکرد آن تا ۲۰۰ هزار شات و بهبود عایق‌بندی دوربین در مقابل عوامل محیطی نشان از این دارد که کانن قصد داشته جذابیت این دوربین را به  عنوان انتخابی برای عکاسان حرفه‌ای بالا ببرد. بهبود دقت و سرعت فوکوس نیز می‌تواند یکی از نقاط قوت این دوربین باشد که در شرایط عکاسی پیچیده کمک شایانی به عکاس خواهد کرد.

TopCameraControls-Left

از لحاظ رزولوشن بنابر رویه چند سال گذشته، کانن همچنان روی حوالی عدد ۲۰ مگاپیکسل پافشاری می‌کند و عملا بازار هدف را بر اساس عکاسانی قرار داده است که نوع استفاده آنان از عکس‌ها، رزولوشن بالاتر از این مقدار را ایجاب نمی‌کند.
این دوربین از اواسط آبان با قیمت بدنه ۱۸۰۰ دلار عرضه خواهد شد. ضمنا کیت این دوربین به همراه لنز EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM که بخاطر موتور بی‌سروصدای STM  برای فیلمبرداری مناسب است با قیمت ۲۱۵۰ دلار فروخته می شود.

ارسال دیدگاه

ترجمه توسط تمپــــ‌ها